Технология AFIB на Microlife може да предотврати ИНСУЛТ!

Новини

 


 

Хипертонията и предсърдното мъждене са основните фактори за риска от инсулт.

прочети още...


 

 


Вход за дистрибутори

[ Забравена парола ]

 

Microlife RSS News

Как да водим здравословен живот с предсърдно мъждене?

За да установите предсърдно мъждене в домашни условия, следете състоянието си с автоматичен апарат BP А200 AFIB 

 

Предсърдното мъждене (AFIB) е заболяване, което може да повлияе върху качеството на живот и да доведе до сериозни последствия, от които най-сериозно е инсултът. Ранната диагноза и лечение на AFIB са от първостепенно значение, за да се предотвратят тези последствия.

 

Също така активният начин на живот и здравословните навици намаляват риска от предсърдно мъждене.

 

Някои фактори, които водят до предсърдно мъждене като възраст и наследствена обремененост, ние не можем да контролираме. Въпреки това съществуват други фактори, които оказват голямо влияние върху Afib, като тютюнопушенето, консумацията на алкохол и наднорменото тегло, които могат да бъдат контролирани ако приложим правилните промени в начина си на живот.

Навиците, които ще представим в следващата графика не само ще Ви помогнат с предсърдното мъждене, но също ще допринесат за избягването на други сърдечно-съдови заболявания като хипертония и натрупване на холестерол.

 

СПАЗВАЙТЕ ЗДРАВОСЛОВНА ДИЕТА: Фокусирайте се върху плодовете и зеленчуците и ако искате да ядете месо, съсредоточете се върху по-постното, като избягвате червените меса. Освен това рибата е друг добър източник на белтъчини. Целта е да поддържате сърцето си здраво като осигурявате всички необходими хранителни вещества на организма.

  

 

 

Избягвайте солта възможно най-много. Една чаена лъжичка сол на ден е достатъчна за организма, но ако имате високо кръвно налягане, препоръчително е да приемате дори по-малко. За да установите какви количества допълнителна сол консумирате без да забележите, може да проверявате какво е съдържанието на сол в обработените и замразените храни, което е посочено върху опаковките им.

Преди всичко се хранете здравословно. Разнообразното и умерено хранене ще Ви помогне да поддържате здравословно тегло, за сметка на прекомерното консумиране на храни, което води до затлъстяване.

*Ако се лекувате с лекарство, съдържащо варфарин (против кръвосъсирване), консултирайте се с Вашия лекар за консумацията на зеленчуци, които съдържат витамин К („тъмнозелени” зеленчуци). Този витамин намалява действието на лекарството. Лекуващият лекар трябва да Ви посъветва какъв е подходящия начин да включите тези зеленчуци в хранителния си режим.

 

Стимулантите предизвикват появата на предсърдно мъждене

 

 - Откажете цигарите! Никотинът е стимулант и може да предизвика предсърдно мъждене или друг вид анормален сърдечен ритъм. Тютюнопушенето може също да причини други вреди на сърцето, които впоследствие да доведат до по-силни прояви на предсърдно мъждене. Отказването от цигарите ще намали този риск и освен това – във всички случаи това е най-добрият избор.  

 

- Консумирайте алкохол умерено. Злоупотребата с алкохол, както и прекомерните количества, могат да причинят предсърдно мъждене и да го влошат. Решението е в умереността: червеното вино има положителен ефект върху кръвоносните съдове и сърцето, но не повече от две чаши на ден за мъже и една за жени. Ако за Вас има риск от предсърдно мъждене или приемате медикаменти, които спират кръвосъсирването, бъдете внимателни – алкохолът може да е опасен, следователно се консултирайте винаги с лекаря си.

 

- Спортувайте или правете упражнения за 30 минути дневно. Това е изключително здравословен навик. За пациенти с предсърдно мъждене е важно пулсът им да не е твърде бавен или твърде ускорен. Можете да се консултирате с Вашия лекар кой е най-подходящият за Вас вид физическо упражнение или спорт.

 

- Контролирайте стреса. Въпреки че прекият ефект, който стресът оказва в развитието на предсърдното мъждене, не е установен, се смята че все пак има някаква роля. Стресът влияе върху нивата на хормона кортизон, върху имунната система и централната нервна система.  Сърдечният ритъм може да бъде засегнат от нарушенията в тези три регулаторни системи. Затова контролирането на стреса винаги помага. За да се постигне това може да спортувате, медитирате и да си набавяте достатъчно сън (7-9 часа всяка нощ).